9 måsten för ditt hemmakontor!

9 essentials til dit hjemmekontor!

For at holde sig i form og produktiv på dit hjemmekontor har du brug for de rigtige møbler og udstyr. 9 tip til mere bevægelse, bedre følelse af godt at være og en sund ryg på hjemmekontoret.

For at holde dig i form og produktiv på dit hjemmekontor har du brug for de rigtige møbler og udstyr. 9 tip til mere bevægelse, bedre følelse af velvære og en sund ryg på hjemmekontoret.

Siden corona-krisen kan mange mennesker ikke længere forestille sig livet uden et hjemmekontor. Da vi alle i øjeblikket bruger meget tid på hjemmekontoret, er det enormt vigtigt at oprette deres arbejdsplads derhjemme optimalt. Når alt kommer til alt klager 64 procent af medarbejderne over sundhedsmæssige problemer forårsaget af at arbejde hjemmefra. Rygsmerter, muskelsmerter og hovedpine er de vigtigste klager hos medarbejderne.

Oprettelse af et hjemmekontor - hvad har jeg brug for?

Men hvad er det bedste udstyr til et hjemmekontor? Grundlæggende ting som en god bærbar computer, en skærm, en hurtig internetforbindelse, en ergonomisk mus og tastatur, et headset og muligvis en mobilcontainer skal stadig leveres af din arbejdsgiver, så du kan arbejde effektivt derhjemme.

Men hvad moderna kontormøbler, udstyr og "hjælpemidler" skal dit hjemmekontor holde dig i form, mobil, i godt humør, sund og produktiv? Vi har samlet ideer, der hjælper dig med at føle dig godt på dit hjemmekontor. 9 must-haves for mere bevægelse, bedre velvære og en sundere ryg på hjemmekontoret.

Hjemmekontor Tip 1: Placering af planter

Dette tip lyder banalt, men det er værd at have vægt i guld for det generelle velbefindende på dit hjemmekontor. Planter hjælper med at forbedre indeklimaet permanent på dit hjemmekontor. Med et par planter på dit kontor vil der aldrig være "tyk luft" igen. En anden positiv effekt: planter har en beroligende effekt. Især når du har få muligheder for at gå udendørs, skaber grønne Stueplanter et behageligt farveklik i rummet og hjælper med at reducere stress.

Ideelle stueplanter til dit hjemmekontor.

  • Sukkulenter: meget let at pleje, har brug for lidt vand
  • Lucky feather: har brug for noget lys. Meget velegnet til mørke rum
  • Elefantfod: velegnet til meget lyse steder og direkte sollys
  • Grøn lilje: meget god til forbedring af indeklimaet
  • Aloe Vera: har brug for meget lys. Behøver kun at blive vandet hver 3-4 uge

Tip: Tag en daglig tur gennem parken, eller endnu bedre, gennem skoven. En undersøgelse foretaget af Central Institute for Mental Health i Mannheim (2019) har vist, at træer og blomster har en enorm positiv effekt på mental velvære og hjælper med at reducere stress.

Hjemmekontor Tip 2: en kontorstol, der fremmer bevægelse

Dette tip er fra kategorien"no brainer". Når det kommer til kontormøbler på hjemmekontoret, er en ergonomisk kontorstol selvfølgelig den vigtigste ting. Uden en god, funktionel skrivebordsstol er selv det bedste tekniske udstyr ubrugeligt! Derfor skal du sørge for, at dit hjemmekontor er udstyret med en stol, der holder dig i bevægelse, selv mens du sidder. En konstant lysbevægelse, når man sidder ned, styrker trods alt ryggen og fremmer en opretstående siddestilling. Derudover kan du trække vejret dybere på en stol, der gør det muligt for din krop at bevæge sig frit. Dette øger iltindholdet i blodet, forbedrer koncentrationen og stimulerer cirkulationen. En anden fordel: aktivt møde er godt for dine intervertebrale diske. De er altid jævnt belastede og forbliver således sunde.

Tip: den legendariske Aeris den aktive kontorstol kombinerer alle de funktioner, du har brug for til at sidde ergonomisk og i bevægelse.

"For mig er Aeris-svømmeren opdagelsen af hjemmekontoret i topkvalitet. Jeg har ikke længere smerter i ryggen."

Margret Meincken

FREELANCE TEKSTFORFATTER OG TILFREDS AERIS KUNDE


Hjemmekontor Tip 3: Støjreducerende Hovedtelefoner

I vores digitale verden bliver vi konstant bombarderet og distraheret af tusindvis af indtryk, lyse farver og sociale medier. Men støj er også et stort problem for mange mennesker på hjemmekontoret. Gadestøj, byggearbejde i huset, pakkebærerens ringetone eller naboens musik: støj er en allestedsnærværende og irriterende ledsager på hjemmekontoret.

Hovedtelefoner med en støjreducerende funktion hjælper dig med at blokere disse distraktioner og koncentrere dig fuldt ud om dit arbejde. Især når du vil fokusere på et projekt, er støjreducerende hovedtelefoner en fantastisk måde at reducere støj fra omverdenen på. Bedst af alt, mindre støj betyder mindre stress, mindre stress betyder bedre generel trivsel, bedre generel trivsel betyder bedre balance mellem arbejde og privatliv...men vi afviger. Lad os fortsætte med hjemmekontor Tip 4.

Hjemmekontor Tip 4: et højdejusterbart skrivebord

Ud over kontorstolen er et højdejusterbart skrivebord det andet kontormøbler til hjemmet, der er nødvendigt for bevægelse i arbejdstiden. Regelmæssigt skiftende mellem siddende og stående holder dig i form, stimulerer din cirkulation og forbedrer din iltforsyning og dermed dit generelle velbefindende. Derudover er det godt for din ryg og kropsholdning at stå op. Det er derfor ikke noget moderne hjemmekontor, der skal være uden et siddebord.

Ideelt set bør forholdet mellem stående og siddende være 40-60, og du bør ændre senest hvert 30.minut.

Hjemmekontor Tip 5: en stresskugle på skrivebordet

Folk, der skriver meget på tastaturet, har ofte smertefulde og spændte muskler i deres hænder. Hvis du ikke bruger en ergonomisk mus og tastatur, er denne smerte næsten forprogrammeret. Efter kort tid kan spændingen spredes til arme, skuldre og nakke. En lille hjælper, der forhindrer disse problemer meget godt, er en stresskugle. Klemme stress bolden har fordele for krop og sind:

På den ene side løsnes og afslappes musklerne i fingrene og håndfladen såvel som i underarmene. På den anden side reducerer stresskuglen – som navnet antyder – stress. Især når de er stressede og overarbejde, har folk en tendens til at gøre såkaldte "springende handlinger" for at distrahere sig selv et stykke tid. Klemme en anti-stress bold er ideel til at lindre denne spænding. Efter et par minutters stressaflastning med stresskuglen kan du gå tilbage til dit projekt med en frisk hoved. Og dine hænder vil også takke dig for det.

Hjemmekontor tips 6:En balance board

Et balancebræt er det perfekte træningsværktøj til hjemmekontor til træning. Et balancebræt holder hele kroppen i bevægelse og har flere fordele. Ud over at forbedre din koordination træner Den din følelse af balance og fungerer mange muskelgrupper. Træning på et balancebræt styrker musklerne i dine fødder, ben og torso og hjælper med at modvirke ømme ben. Du træner også de dybe muskler i ryggen. Dette forhindrer kropsholdning problemer og rygsmerter. En anden fordel er, at øvelsen får din cirkulation i gang og øger blod-og iltforsyningen fra hjernen til spidserne på tæerne. Så efter et par minutter kan du gå tilbage til arbejde med et frisk hoved.

Det er ganske vist ikke let at holde din balance på et balancebræt, men praksis bringer dygtighed!

Hjemmekontor Tip 7: en skrivebordsarrangør

En lille ordre på dit skrivebord er af stor betydning for dit generelle velbefindende. En struktureret tilgang sparer dig for meget stress og tid. Så du ikke længere behøver at kigge efter ting på dit skrivebord, er en skrivebordsarrangør et billigt must-have til dit hjemmekontor. På denne måde holder du altid et overblik.

Tip til hjemmekontor 8: en ergonomisk stående måtte / arbejdspladsmåtte

Efter at have ryddet op på dit skrivebord, giver dette hjemmekontor-must-have masser af motion. En arbejdspladsmåtte eller stående måtte (kære barn har mange navne) er det perfekte supplement til dit stående skrivebord. At stå på hårde gulve er hårdt arbejde for din krop og i det lange løb skadeligt for dine intervertebrale diske. En god stående måtte sikrer, at du altid er i bevægelse, når du arbejder ved dit stående bord. Disse mikrobevægelser stimulerer fodens refleksområder og forbedrer således blodcirkulationen i leg. Ved konstant at justere din kropsholdning er de intervertebrale skiver også jævnt belastet og derfor ideelt forsynet med væske.

Hjemmekontor Tip 9: En fodmassagrulle

Fodmassagrullen er for fødderne, hvad stressbolden er for hænderne. Denne lille assistent bør ikke savne på nogen hjemmekontor på arbejdspladsen. En fodmassage imellem stimulerer fodreflekszoner. Dette stimulerer nerveveje i hele kroppen og slapper dermed musklerne. Især for mennesker, der kan lide fodmassage, er en fodmassagrulle en ideel hjælper til afslapning og stresslindring.

4 flere hjemmekontor tip, du burde bestemt overveje

  • Ventilere regelmæssigt (chokventilation)
  • Drik nok
  • Tag små pauser
  • Få nok lys

 

30 DAGAR NÖJD-KUND-GARANTI

Vi vill att du som kund ska vara 100% nöjd med ditt köp.

ABONNER PÅ VORES NYHEDSBREV

Kampanjer, nya produkter och försäljning. Direkt till din inkorg.